Mitsubishi vůbec poprvé představuje novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu Outlander PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.
VÝRAZNÁ SVĚTLA I BARVY
Design přídě Eclipse Cross završuje modernizované uspořádání světel s ostřejším sportovním vzhledem. Charakteristická zadní světla s trojrozměrným efektem jsou nyní o něco výše, a tudíž i nápadnější a zároveň viditelnější z větší dálky.
Specifická řada zářivých barev Diamond zahrnuje dvě varianty lakování karoserie – červenou Diamond a nově i bílou Diamond. Odstín karoserie v druhém případě vyzařuje bílý perleťový lesk s jemným nádechem kovu coby náznakem vitality, jakožto i okouzlující a vyzrálé elegance.
INSPIRATIVNÍ DESIGN INTERIÉRU
Nová soustava SDA (Smartphone Link Display Audio) s 8" displejem již v základní výbavě zprostředkuje řidiči lépe viditelné informace ve prospěch snazšího ovládání vozu. Z téhož důvodu se obrazovka posunula blíže k řidiči a přednímu spolujezdci.
Uvnitř kabiny se ve vyšších výbavách objevuje nový černý interiér se sedadly čalouněnými kombinací reliéfního materiálu na bázi veluru a umělé kůže. S barvou čalounění kvalitního interiéru ve sportovním duchu je sladěno i čalounění dveří.
Nový Eclipse Cross PHEV převzal z modelu Outlander PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC.
Tím zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické. Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 55 km v městském režimu, a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.
Novým přepínačem jízdních režimů S-AWC navolíte režim NORMAL pro běžné jízdní podmínky, režim SNOW pro snazší rozjezdy a bezpečnější zatáčení na zasněžených vozovkách, resp. režim LOCK, jenž simuluje uzamčení centrálního diferenciálu a optimálně rozděluje točivý moment na všechna čtyři kola ve prospěch lepšího držení stopy a stability. Samostatným spínačem SPORT můžete zvolit sportovní režim pro pružnější akceleraci a dynamické projíždění zatáček.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nabízí 3 jízdní režimy plug-in hybridního pohonu, které se aktivují automaticky v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách: Čistě elektrický režim nabízí elektrickou jízdu jako elektromobil s pohonem všech kol a dvěma elektromotory. Sériový hybridní režim nabízí pohon všech kol párovými elektromotory, které podporuje generátor. Paralelní hybridní režim využívá maximální výkon všech svých pohonných zdrojů, kdy benzínový motor pohání přední kola přes spojku a pár elektromotorů jej plynule doplňuje vpředu i vzadu.
Díky špičkové inovativní technologii V2H a palubní zásuvce o výkonu až 1500 W můžete z vozu napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě. Poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích. Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího i celou domácnost za pomoci uložené elektřiny – zařízení typu V2H se zde připojují k portu pro rychlonabíjení přes transformační jednotku.
Jelikož Eclipse Cross PHEV si dokáže vyrábět elektřinu sám, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie s příkonem až 10 kWh.
VÝHODY PLUG-IN HYBRIDU
Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) je označení pro paralelní hybridní automobily, jejichž baterii lze dobíjet i z externího zdroje elektrické energie (elektrické zásuvky).
JAK PHEV FUNGUJE?
Plug-in hybridy (PHEV) fungují stejně jako vozy s hybridním pohonem. Navíc však mají výhodu spočívající v možnosti dobíjení z externího zdroje elektřiny. Větší kapacita akumulátoru jim umožňuje bezemisní provoz na vzdálenost až 54 km. Řidič však může přepnout na hybridní režim, který šetří akumulátor, a delší cesty lze absolvovat jen se spalovacím motorem.
Níže v tabulce vidíte jednotlivé benefity technologie PHEV.
Z tohoto porovnání vyplývá, že technologie PHEV je pro uživatele mnohem lepší a efektivnější z hlediska každodenního využití.
HEV | PHEV | |
---|---|---|
Bezúdržbová baterie | ![]() |
![]() |
Nižší opotřebení komponentů brzdového systému | ![]() |
![]() |
Nižší spotřeba paliva | ![]() |
![]() |
Nížší provozní náklady | ![]() |
![]() |
Bezemisní jízda | ![]() |
![]() |
Vyšší dojezd čistě na elektřinu | ![]() |
![]() |
Čistě elektrická jízda ve vyšší rychlosti | ![]() |
![]() |
Možnost dobíjení | ![]() |
![]() |
Parkování zdarma | ![]() |
![]() |
Srovnání Eclipse Cross 4WD 1,5 CVT
vs. Eclipse Cross PHEV Twin Motor 4WD - 2,4
Eclipse Cross 4WD - 1,5 CVT | Eclipse Cross PHEV Twin Motor 4WD - 2,4 | |
---|---|---|
Celková délka | 4 405 mm | 4 545 mm |
Pohotovostní hmotnost | 1520 až 1555 kg | 1900 až 1910 kg |
Objem zavazadlového prostoru | 341 až 448 l (VDA) (5 míst) | 359 až 471 l (VDA) (5 míst) |
Max. výkon | 163 k | 98 k - 82 k - 95 k |
Max. točivý moment | 250 Nm | 193 Nm - 137 Nm - 195 Nm |
Zrychlení 0 – 100 km/h | 10,4 s | 10,9 s |
Emise CO2 (podle WLTP) | 190 až 196 g/km | 46 g/km |
Max. hmotnost přívěsu | 1 600 kg | 1 500 kg |